Насолоджуйтесь шедеврами класичної музики в сучасній стилізації

27.05.2019

У сучасній культурі побутує протиставлення «класичної музики» будь-якій іншій, як серйозної розважальній або високої низькій. Таке протиставлення є непослідовним: сам по собі вибір музичної мови не гарантує змістовності художнього висловлення чи розважального запалу, адже, з одного боку, симфонія може бути примітивною та поверховою, але, з іншого, джазова композиція може бути радше змістовною, ніж розважальною.

В тому чи іншому вигляді протиставлення високого і низького завжди існувало в культурі взагалі та в музичній, зокрема: так, для музичної культури XVIII ст. «високою» музикою виступали, передусім, музика церковна, тоді як комічна опера або танцювальна сюїта відповідали музиці «низькій», розважальній. Значніший розрив, що утворився між серйозною та розважальною музикою у XX ст., пов'язаний з цілою низкою причин: культурна глобалізація приводить до експансії неєвропейських музичних традицій у європейський музичний простір, радикальні зміни в соціально-економічному устрої кардинально розширили аудиторію авторської музики, відібравши цю аудиторію у фольклора, поглиблення розмаїтості форм суспільного побуту і т.ін.

На арені хвилеподібної популярності класична музика давно поступилася місцем сучасним напрямкам. Але завдяки класичній обробці поп- і рок-хітів остання знову завойовує прихильність публіки.

Класична музика увійшла в історію як приклад високого мистецтва. Довгий час вона жила виключно в елітарних колах. Її нерідко протиставляли низькому мистецтва як таку, що дійсно заслуговує на увагу, розвиває естетичні смаки, налаштовує і спонукає до серйозного сприйняття.

Навколо поціновувачів класичної музики були люди, які змогли б оцінити віртуозність і творчу стихію композиторів, зрозуміти задум твору, розібрати на кристали його зміст і структуру. 


Однак хибною є думка, що класичні твори 18 - кінця 19 століття, не можуть бути легкими і розважальними. "Золотий фонд" музики, навпаки, нібито протиставляють таким характеристикам. Хоча насправді сюїти, оперети і комічні опери, які мають класичну фактуру, цілком можуть бути "повітряними" і без складного смислового навантаження, як, наприклад, "Весілля Фігаро" Моцарта, "Летюча миша" Штрауса чи "Фальстаф" Верді. І все ж варто погодитися, що така музика відрізняється від сучасної. Вона витончена, але не вульгарна.

Класика так само залишається елітарною і в даний час, але ця елітарність вже не є закритою. Навпаки, вона шукає свою аудиторію і прагне її розширити. Так зародилася нова форма взаємодії з сучасною музикою - аранжування популярних пісень на "класичний лад". І такий діалог для класики став дуже виграшним.

Класична обробка пробиває постмодерне звукове поле оркестровою (і не тільки) динамікою, властивою для класики академічністю і чіткою композицією, гармонійністю, незмінною традицією виконання творів зі свіжим, але тонким шаром сучасних віянь.

Пропонуємо вам ознайомитися з добіркою композицій, які здатні трансформувати наше ставлення до класичної музики до позначки "подобається".



Ми бачимо, що класична музика здатна змінювати внутрішню конфігурацію і підлаштовуватися під запити суспільства, при цьому не втрачаючи своєї природи.

"Люди моєї спеціальності - музиканти - на жаль, стверджують, що тільки 3% населення люблять класику. Якщо ми зможемо зробити так, щоб її полюбили 4% - ми переможемо! Я питаю: "А як мені жити? Що говорити? Як бути? Якщо зараз класичну музику цінують 3% людей на планеті, як досягти 4%? Що робити? Що говорити? Як бути? Я впевнений, що кожен любить класику. Просто деякі поки не підозрють про це", - сказав в одному з інтерв'ю відомий американський диригент Бенджамін Зендер.
Зважаючи на успіх оркестрів та інструментальних тандемів, можна сподіватися, що, освоївши нове поле для контакту зі слухачам і слухачками, класична музика підкорить більше, ніж 4% людей.

Джерело: begemot.media
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати